eklem-sagliginda-trend-manuel-terapi.eklem-sagliginda-trend-manuel-terapi

Eklem Sağlığında Trend Manuel Terapi

Eklem sağlığında son yıllarda popüler olarak manuel terapi kullanılmaktadır. Elle yapılan tedavide;

• Ağrı azalmakta
  • Hareket kabiliyeti artırılmakta
  • Hareketler daha kolay hale getirilmekte
  • Yumuşak doku iltihapları azalmakta
  • Stabilite iyileştirilmekte
  • Kontraktil ve kontraktil olmayan doku onarımı sağlanmaktadır.

Yumuşak dokuların ve eklemlerin hareket aralığının değiştirilmesi, kalitesinin artırılması amacı ile manuel kuvvet uygulamaları yapılmaktadır. Düşük hızda tekrarlanan ve yavaş yavaş hızlanan, pasif hareketler ile gerginlikler de ortadan kaldırılmaktadır

Manuel terapi kullanımında endikasyonlar;

• Eklem hareketlerinde ağrı
  • Ağrılı kas ve iskelet sistemi ile eklem bozukluğu
  • Değiştirilmiş ya da azaltılmış hareket kalitesi
  • Kemikli eklem yüzeylerinde ağrı
  • Eklem yumuşak dokularından kaynaklanan ağrı

Eklemlerin kısıtlanması ile birlikte ağrı da görüldüğünde, fizik tedavi ile birlikte manuel terapi yönteminin de kullanılması önerilmektedir. Kas aktivitesi, ağrı ve eklem sınırlamaları için fizik tedavi ile birlikte bu tedavi yönteminin kullanılmasında uzmanlar tarafından fikir birliği sağlanmaktadır.

Eklem Kaymaları

Eklem kaymaları olarak isimlendirilen yönlendirilmiş hareketler ile tedavi sağlanmaktadır. Belirli hareket düzlemlerinde geliştirilen bu tedavi yöntemi hareketlerin geri yüklenmesine de yardımcı olmaktadır. Uzmanlar tarafından yapılan uygulamalarda işlev ve hareket aralığının artırıldığı gözlenmiştir. Egzersiz performansının artırılması için rahatsızlığa ve boyutuna göre fizyorerapist tarafından tavsiye edilen seanslar ile uygulanması gerekmektedir. Fizyoterapistlerimizden randevu almak için sayfamızı ziyaret edin.

Geleneksel Tedavi Yöntemi; Manuel Terapi

Aslında manuel terapi en eski tedavi yöntemlerinden bir tanesidir. Günümüzde uzman fizyoterapistler tarafından uygulanan bu tedavi yöntemi vücudun doğal hareket mekanizmalarından yararlanılarak uygulanmaktadır. Vücudun doğru bir şekilde hareket etme eğilimi göz önünde bulundurularak doğru noktalara bası verilmek sureti ile yapılan bu tedavi, herhangi bir cihaz, ilaç, cerrahi yöntem gerektirmediğinden dolayı pek çok kişi tarafından tercih edilmektedir.

Terapinin en çok tercih edilme nedenlerinden bir diğeri de ilaçların yan etkilerinin olmasıdır. Bu tedavide ilaç kullanılmıyor olması sebebi ile kronik rahatsızlıkları olan kişilerde bu tedavi yöntemi uygulanmaktadır. Tedaviyi ertelemek için bir nedeniniz yok. Çünkü tedavi öncesi ağrılarınız tedavi esnasında ve tedavi sonrasında tamamen ortadan kalkar. Bu başarılı tedavi yöntemini deneyimlemeniz için sizleri kliniğimize bekliyoruz.