manuel-fizik-tedavi.manuel-fizik-tedavi

Manuel Fizik Tedavi

Manuel tıp, manuel terapi tekniklerinin geliştirilmesi, kullanımı ve eğitimi yönünde çalışmalarını sürdürmekte olan bir bilim dalıdır. Antik Yunan’dan beri pek çok başarılı tedavi yönteminin altında imzası bulunan bu bilim dalının manuel terapi yöntemi adı verdiği tedavi yöntemi son yıllarda ciddi şekilde uygulanmaya başlamıştır. Herhangi bir cihaz, makine ve ilaç kullanılmaksızın tamamen elle uygulanan fizik tedavi şekline manuel terapi adı verilmektedir.

Kas spazmı, kas gerginliği, eklem ağrıları gibi rahatsızlıkların tedavi için kullanılan bu yöntemin amacı ağrıların ve bölgede var olan rahatsızlıkların manipüle edilmesi olmaktadır. Kas dokusuna baskı yapmak ve bu gerginliği azaltmak amacı ile bası uygulama noktasında sadece eller kullanılmaktadır.

Manuel Tedavinin Avantajları Nelerdir?

Manuel Terapi Ankara merkezimizde çeşitli hastalıkların ve vücutta var olan fonksiyon kayıplarının giderilmesi amacı ile uyguladığımız manuel terapi yönteminin bazı avantajları bulunmaktadır;

• Tedavide iyileşme süreci oldukça hızlıdır. Cerrahi bir işlem gerektirmediğinden ve kesi olmadığından dolayı ilk seanstan başlayarak sonraki dönemlerde de ciddi ve etkili sonuçlar alınabilmektedir. Hareket yeteneği büyük ölçüde artarken hastanın ağrısı, kas ve sinir sisteminde bulunan gerginlik de ortadan kalkmaktadır.
  • Hiçbir yan etkisi bulunmamaktadır.
  • Bölge direkt olarak elle tedavi edilir. Cihaz, alet ve ilaç kullanımı yapılmaz.
  • Diğer tedavi yöntemlerine nazaran başarı oranı oldukça fazladır.
  • Kronik rahatsızlığı olan hastalarda da rahatlıkla uygulanabilmektedir.

Manuel Fizik Tedavi Hangi Hastalıkların Tedavisinde Kullanılır?

Kas ve eklem sistemleri ile ilgili pek çok hastalığın ortadan kaldırılmasına manuel terapi kullanılmaktadır.

gibi hastalıkların tedavisinde çoğunlukla fizik tedavi ile birlikte manuel terapi de kullanılmaktadır. Manuel terapi fiyat bilgisi için merkezimizi arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz. Randevu almanızın ardından fizyoterapist kadromuz tanı ve tedavi noktasında sizlere yardımcı olarak sizlere kaliteli bir yaşam armağan edecektir.