medikal-masaj-nasil-yapilir-1

Medikal Masaj Nedir Nasıl Yapılır?

Toplumumuzda masajın keyif veya lüks sanıldığı gibi yanlış bilinen bir algı vardır. Günümüzde özellikle çok fazla sabit oturan ve ekrana bakan kişilerde kronik kas sıkıntıları görülebilmektedir. Bu sebeple masajın tıbbi bir ihtiyaç ve düzenli aralıklarla alınması gereken bir koruyucu medikal bir yöntem olduğu gerçeğini kabul edip; doktor kontrolünün ardından medikal masaj yöntemi kullanılmaya başlanılmalıdır.

Medikal masaj terapisi, problemli veya yorgun bir organın rehabilitasyonu veya hareketsizliğin yarattığı etkiyi sıfırlama amacıyla, organizmanın üzerinde oluşturulan mekanik enerjinin derinlerde fizyolojik etkiler oluşturulması esasına dayanan bir terapi şeklidir. Manuel Terapi Ankara olarak merkezimizde güvenli ve ileri teknolojiyle uygulanan medikal masaj terapisini en etkin yöntemlerden biri olarak sizlere öneriyoruz.

Medikal Masajın Fiziksel Faydaları

Yaralanmaların tedavisine yardımcı

Sırt, diz, boyun, omuz ve diğer yaralanmalar genellikle bir tür tıbbi masaj veya fizyoterapi ile birleştirilir. Bu uygulama genellikle hareketi arttırmak ve etkilenen bölgenin iyileşmesine yardımcı olmak içindir.

Duruşu iyileştirir

Kişi herhangi bir yaralanma, rahatsızlık veya gerilim taşıyor olabilir. Masaj, boyun ve omurga boyunca, duruşta önemli bir rol oynayan gerginliği gidererek bunun önlenmesine yardımcı olabilir.

Baş ağrılarını azaltır

Baş ağrısı, boyun ve omuzlardaki ağrı, stres veya hatta sıkışmış sinirler nedeniyle ortaya çıkabilir. Profesyonel bir masaj bunlardan herhangi biriyle ilişkili sorunları azaltmaya yardımcı olabileceğinden, baş ağrısını azaltmaya da yardımcı olabilir.

Ağrı giderir

Toplumumuzda kulunç olarak da bilinen, kaslarda meydana gelen fibröz doku adını verdiğimiz yapılar ağrıya sebep olabilir. Medikal masaj ile bu fibröz dokuları çözmek o bölgedeki gelişen ağrıyı azaltabilir.

Enflamasyonu azaltır

Sıklıkla kaslar yoğun egzersizler veya belirli durumlarda iltihaplanabilir. Masajla bu bölgelere kan akışını arttırmaya yardımcı olmak iltihabı azaltmada önemli rol oynar.

Kan dolaşımını artırır

Masaj, kan ve oksijenin vücutta hareket etmesine yardımcı olur, kan akışını hızlandırarak oksijenlenmeye ihtiyaç duyulan alanların yeterince beslenmesini sağlamakta önemli rol oynar.

Medikal Masajın Mental Faydaları

Sindirimi Geliştirir

Masajla sindirime nasıl yardım edildiğini destekleyen birçok araştırma vardır. Masajın sindirimi geliştirmesi, kaslar üzerinde olumlu bir etkiye sahip olması nedeniyle peristalsisi (sindirim sistemindeki kasların kasılması) arttırarak sağlanabilir.

Stres Giderir

Stres kaynaklı olarak kaslar daha gergin hale gelebilir. Bu kaslar masajla gevşedikçe, içindeki gerilimi hafifletebilir, böylece içinde tutulan stresi serbest bırakır.

Artan Sakinlik Anlayışı

Stres dışında, insanların günlük olarak yaşadıkları kaygı, hiperaktivite, baskı gibi başka duygular da vardır. Masaj, bu duyguları salıvermenin ve zihninize olduğu kadar vücudunuza da sakin ve net bir his getirmenin terapötik bir yolu olabilir.

Enerjiyi Artırır

Genellikle bir masaj uyku hali veya sakinlik hissi yaratır, ancak çoğu zaman yaralananda veya kendini uyuşuk hissedenlerde masaj kişinin enerji seviyelerini artırabilir.

Kliniğimizden randevu alarak medikal masaj deneyimini edinebilir ve bütün bu faydalarından yararlanma şansı elde edebilirsiniz. Sağlığınızı ertelemeyin.