sirt-ve-boyun-ağrilari

Sırt ve Boyun Ağrıları İçin Dorn Yöntemi

Omurga hizalaması, sırt ve boyun ağrılarında yaygın bir şekilde kullanılan dorn terapi sırt ve eklem ağrısı çeken insanları tedavi etmek amacı ile kullanılmaktadır. Eğer omurga ve eklemler yanlış hizalanmışsa bu durumda ağrı ve acı hissi meydana gelecektir. Fizyoterapistler tarafından uygulanan bu tedavi yöntemi oldukça güvenlidir ve omurga ile diğer eklemlerin düzgünce hizalanmasına yardımcı olmaktadır.

Omurga Hizalama

Dorn terapi tedavisi gören bir kişiye omurga ve eklemlerden, itme ve ağır kuvvet kullanmadan tamamen doğal pozisyonlar uygulanarak doğru hizalanması sağlanır. Dinamik teknikler kullanılan bu tedavi yönteminin kesinlikle uzman kişiler tarafından uygulanması gerekmektedir. Terapist tedavide sadece baş parmak veya el kullanır.

Hafif bir şekilde itme ve uygun pozisyona getirme işlemi yapıldıktan sonra eklem aktif olarak harekete geçirilmiş olur. Bu durumda kas mobilizasyonu sağlanır ve hastanın katılımı ile birlikle uygulama yapılır. Bu işlem vücudumuz tarafından da kabul görür. Çünkü vücudumuzda kendi kendini iyileştirme mekanizması bulunmaktadır.

Uygulama esnasında  kas direncine maruz kalmayacak şekilde eklemler kolayca hizalanır. Uygun ve doğal pozisyonuna geri döndürülen eklemlerde böylece acı ve ağrı hissi de ortadan kalkmış olur.

Güvenli Teknik

Manuel tedavi tekniklerinden bir tanesi olan dorn terapi aynı zamanda tamamen güvenli bir tekniktir. Ağır bir bası uygulanmamakta sadece hafif basınç gerektirmektedir. Ayrıca tedavi esnasında herhangi bir ağrı da meydana gelmez. Ağır basınç ve itme hareketi kullanılmamasının yanı sıra tedavi uygulandıktan sonra fizyoterapist tarafından hastaya evde düzenli olarak uygulaması amacı ile egzersizler verilir. Bu şekilde rahatsızlığın tekrar nüksetmesinin önüne geçilmiş olur.

Egzersiz Uygulaması

Dorn terapi sonrası bu egzersizlerin uygulanması çok önemlidir. Pelvik kasları ve omurganın hizalanmasını destekleyen bu egzersizler ile kısa sürede iyileşme sağlanmış olur. Sırt ve boyun ağrılarına elveda demek ve cerrahi işlem gerekmeden bu ağrılardan kurtulmak için siz de kliniğimizi ziyaret edebilirsiniz. Yaşam tarzınız ne olursa olsun biliyoruz ki vücudunuz kendini yenileyecektir. Kliniğimiz ile iletişime geçerek randevu alabilir ve ağrı şikayetlerinizden sadece birkaç seansta kurtulabilirsiniz.

Dorn Terapi yöntemi hakkında daha fazla bilgi alabilir, egzersiz programlarına göz atabilir ve bizimle iletişime geçerek randevu alabilir omurga sağlığınız için bir adım atabilirsiniz.

Dila SU ESMER